Práce dětí

Barankova - Lavicka.pdf

Holocaust, 9.A

V hodinách českého jazyka a hudební výchovy si žáci 9.A po dva měsíce připomínali, proč je důležité nezapomenout na hrůzy holocaustu.

Během projektu jsme se seznámili s mnoha knihami, které byly i součástí povinné četby, např. Hanin kufřík. Četli jsme nenávistnou Protižidovskou čítanku, kterou se vychovávaly děti v Německu, Deník A. Frankové, Spalovače mrtvol, Jiskry života, básně J. Ortena, vzpomínky sestřiček na tyfovou nákazu v Terezíně a mnoho dalších. Zabývali jsme se také obrázky a básničkami dětí, které žily v Terezíně, zhlédli jsme jejich operu Brundibár. Vyprávěli jsme si tak příběhy Židů před, během i po válce. Součástí bylo seznámení s židovskou kulturou (např. židovské vtipy, zvyky, hudba), poznali jsme slavné osobnosti,  jako např. Otu Pavla a Alberta Einsteina. To vše byly ty lepší stránky projekty.

Ale jak víme, holocaust během 2. světové války vůbec pěkný nebyl. To jsme si dokázali i prohlídkou fotografií z Osvětimi a povídáním paní učitelky Bělochové, která nás celým projektem provázela. Na fotkách jsme spatřili např. „slavnou“ bránu Osvětimi, na níž se skví nápis Arbeit macht frei, nebo pozůstatky plynové komory, či obrovskou hromadu zabavených brýlí. Když si žáci uvědomili, že jedny brýle se rovnají jednomu lidskému životu, třídou se ozývalo jenom nevěřícné lapání po dechu. Ještě více jsme se utvrdili v tom, že život v koncentračních táborech nebyl lehký už jenom kvůli odpudivým „mundůrům“, které vězni museli nosit. Díky Ondrovi Hönigovi jsme takové oblečení mohli vidět na vlastní oči, zůstalo mu jako památka na dědečka, který prošel několika tábory.  Během projektu jsme také mohli výtvarně pomocí kaligramu ztvárnit písně Jarka Nohavici.

Jako třída jsme projekt zhodnotili jako velice obsáhlý a účinný, protože jsme si rozhodně uvědomili, co děti, třeba i v našem věku, tenkrát musely vytrpět. Zároveň jsme se shodli, že připomínat holocaust je rozhodně potřeba, aby se už nikdy neopakovalo masové vyvražďování lidí.

Katka Procházková

Akrostichy 1Akrostichy 2J.Dušánek – Život v uzavřeném prostoruN. Káninská – Život v ghettuK.Procházková – Studená srdceZapomeneme někdy – K. Dejmlová

Fotogalerie projektu


Kamínky – slohové práce, 8.tř.

Žáci osmých tříd se v hodinách ČJ museli poprat s netradičním úkolem – napsat subjektivní popis o kamenech. Každý si z velké zásoby hezkých kamínků vybral ten, který se mu zdál zajímavý a se kterým pracoval několik hodin. Děti vymýšlely epiteta, personifikace, zvlášní jméno pro kamínek, básničku a na závěr každé hodiny musely svůj kamínek najít mezi všemi ostatními jen po hmatu. Pak to všechno využily při psaní slohové práce, kterou navíc ještě doplnily vlastní ilustrací. Zde se můžete podívat, jak se jim práce povedla.

 


Prezentace o Třebenicích – 8.ročník

Tereza ČepelákováEVAKlára HodkováDenisa KlugováTereza KolkopováVeronika RackováPatricie Soboláková;Štěpánka Veselá.


Osvobozené divadlo

9.A pracovala v listopadu na projektu o Osvobozeném divadle. Seznámili se s tvorbou tří osobností – Jana Wericha, Jiřího Voskovce a Jaroslava Ježka, naučili se několik písniček, vysvětlili si, co to jsou forbíny. Na základě četby poznali některé jejich hry, zjistili podrobnosti o jejich osobních životech a mohli posoudit zvláštní humor této trojice.  Na závěr vytvořili prezentace o těchto představitelích a téma využili i ve výtvarné výchově.


Týden knihoven 2014

V letošním roce jsme si téma projektu Týden knihoven přizpůsobili našim podmínkám. Téma jsme nazvali: Jaké knihy najdeme v knihovně? Podrobné informace najdete zde.

Výtvarná soutěž – Hrady Českého středohoří

Více informací o soutěži najdete zde.


Projekt o životním prostředí a zdravém životním stylu „začínáme spolu“

Naši prvňáčci s p. učitelkou Oberreiterovou a Včelky z mateřské školy s p. učitelkou Malou  se v průběhu měsíce května seznamovaly s přírodou, její ochranou, pěstováním a využitím bylin, v projektu nazvaném „Začínáme spolu“. Dozvěděli se také něco o  zdravém životním stylu, třeba jak se správně stravovat nebo proč je důležité pravidelně cvičit. Blíže o projektu zde.

Český den proti rakovině

Dne 14. 5. 2014 se u nás ve škole pořádala sbírka s názvem Květinový den – Český den proti rakovině. Žáci z 9. třídy (Michal Racek, Kristýna Zubáková, Daniel Zima, Eliška Borutová, Michal Richter a Aneta Pfeiferová) chodili po třídách ZŠ, ale i po Třebenicích a nabízeli květy měsíčku lékařského za min. 20 Kč. Celkem se v tento den vybralo 6 004,- Kč. Hlavním tématem letošní sbírky byla prevence nádoru plic. Vznik plicní rakoviny způsobuje zejména kouření. V tabákovém dýmu je na 5000 chemikálií. Valná část je zdraví škodlivých. 65 z nich bylo identifikováno jako tzv. kancerogeny, vyvolávající u člověka rakovinu. Nejrizikovější jsou nikotin, oxid uhelnatý, polycyklické aromatické uhlovodíky a tzv. nitrosaminy. Nikotin je podobně silná droga jako heroin či kokain. Závislost na něm se rychle vytváří u 85 % kuřáků.

Cíle sbírky:

- preventivně působit na širokou veřejnost prostřednictvím letáků s informacemi
- za nabízené kvítky měsíčku lékařského získat prostředky na boj proti rakovině
- na nádorovou prevenci, zlepšení kvality života onkologických pacientů, podporu onkologické výchovy, výzkumu a vybavení onkologických cen.

Tereza Pecánková, 8. A

Sbírka „život dětem“

Žáci Základní školy a mateřské školy Třebenice se v
letošním roce tradičně zapojili do sbírky
Život dětem.


Projekt
„Fíha dýha“

Naše škola se přihlásila do celorepublikového projektu „FÍHA-DÝHA“. Na
základě registrace jsme získali velký balík dýhy z nejrůznějších
českých i exotických dřevin v několika typech formátů. Využitím dýhy
jsme zpestřili výuku ve výtvarné výchově – paní učitelka Veronika
Fraňousová s žáky vytvořila velmi pěknou sbírku zajímavých brouků a
motýlů. Další materiál jsme pak využili při přípravě výrobků pro
velikonoční jarmark. Fotografie z projektu si lze prohlédnout ve
fotogalerii.
Fotografie výrobků našich žáků byly vloženy na
web projektu.
Další informace získáte na
facebookovém profilu.

Projekt
Veselé zoubky

Základní škola se zapojila do preventivního programu Drogerie DM
„Veselé zoubky“ pro prvňáčky. Program se uskutečnil v pondělí
7.dubna 2014 v první třídě. Jeho cílem je vést děti ke správnému
nácviku péče o chrup. Děti nejdříve zhlédly krátké představení
Hurvínka s názvem „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek“, kde se
dozvěděly, jak často se chodí k zubaři, jakou technikou si mají
čistit zuby, kdy měnit kartáček apod. Všechny získané informace si
ověřovaly během programu na interaktivní tabuli. Zde luštily
křížovky, popisovaly zuby, odpovídaly na různé otázky, plnily i
úkoly v pracovním listě a kreslily smutné a veselé zoubky. Na závěr
dostaly taštičku s odměnou. Našly v ní zubní pastu, kartáček,
přesýpací hodiny a žvýkačky. Dětem se tato akce velmi líbila.
Fotografie z projektu si lze prohlédnout ve
fotogalerii.

Hana Oberreiterová

Světový den
zdraví

Žáci 6. ročníku se s paní učitelkou Janou Schánovou zapojili do soutěže ke Světovému dni zdraví (7. dubna 2014). Státní zdravotní ústav vyhlásil na tento den soutěž na téma „Malé příšerky, velká hrozba“  o nejvtipnější oděv, který nás ochrání před klíšťaty. Žáci se seznámili s nebezpečím, které pro nás klíšťata představují a získali informace, jak se před nimi chránit. Dále uspořádali malou módní přehlídku, na které předvedli své modely do lesa. Fotografie z přehlídky si lze prohlédnout ve fotogalerii.

Projekt holocaust – winton

Prezentace žáků k projektu:
Šalounová;
Petráková;
Jarošová;
Pfeiferová;
Vytisk.

Nebezpečí na internetu

Prezentace žákyň k projektu:
Běžělová;
Káninská;
Dejmlová;
Horová;
Procházková;
Kohoutová;
Sabová;
Pecánková;
Petráková;
Zámečníková

Literatura cizích národů

Prezentace žákyň k projektu:
Markéta Zimová;
Veronika Racková;
Miriam Tregnerová;
Denisa Klugová;
Tereza Čepeláková;
Natálie Baránková


Projekt Osvobozené divadlo

Prezentace žáků k projektu:
Aneta Pfeiferová – Voskovec;
Tomáš Vytisk – Werich;
Vojta Tichý – Ježek;
Eliška Borutová – Werich;
Michal Richter – Voskovec;
Kristýna Kekrtová – Werich;
Kristýna Zubáková – Werich


Týden knihoven 2013

I letos jsme se již poněkolikáté zúčastnili celostátní akce nazvané Týden knihoven. Letošní motto S námi jen all inclusive! nás nejdříve zaskočilo, ale potom jsme si uvědomili, že souvisí s cestováním a odtud byl už jen krůček k cestopisům.

V pondělí jsme zahájili společným čtením a zároveň soutěží mezi třídami – četli jsme z knihy Gulliverovy cesty a zjišťovali, která třída přečte více textu. Vyhrála 9. třída s 19 přečtenými stranami.

Další výsledky –  Výsledky 1.

Ten den si děti také rozlosovaly skupiny, ve kterých ve středu vytvářely svůj vlastní cestopis. Využily své fantazie a vznikly tak krásné a nápadité „umělecké cestopisy“. Skupiny musely nejen nakreslit mapu své vlastní země, ale doplnily do ní i stavby, zvířata, rostliny a další zajímavosti. Poté přidaly popisky a sepsaly text – popis země. Pak se vše vyvěsilo v 1. patře na 2. stupni a ve čtvrtek mohli všichni hlasovat pro nejlepší cestopis. Práce to byla velmi obtížná, protože téměř všech 20 cestopisů bylo opravdu vyvedených a rozhodování tak nebylo jednoduché.

V pátek ráno jsme už znali vítěze – Výsledky 2.

Podle reakcí dětí je práce bavila a většina s ní byla spokojená.  Pokud chcete vidět jednotlivé cestopisy a děti při práci, otevřete si naši fotogalerii.


školní rok 2013/14

Vyhodnocení
Recyklohraní za rok 2012


Vyhodnocení Recyklohraní 2012
,
certifikát

PROJEKT ČEŠTÍ
SKLADATELÉ – 7.A, 7.B


N.Petráková
,
K.Procházková
,
T.Pecánková
,
T.Kohoutová
,
K.Horová
,
P.Filousová
,
K.Dejmlová
,
N.Běželová


BÁSNÍCI 6.TŘÍDY


Básnická sbírka

ŠKOLNÍ ZAHRADA– MÍSTO PRO POZNÁVÁNÍ, HRU A ODPOČINEK

Základní škola a mateřská škola Třebenice získala grant z prostředků
Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí pro realizaci projektu
nazvaného Školní zahrada – místo pro poznávání, hru a odpočinek.

Doba
realizace projektu: 1. 12. 2012 – 31. 8. 2013

Cílem našeho projektu bylo vytvořit školní zahradu, která bude místem, kde lze
pozorovat přírodní děje, experimentovat, získávat dovednosti, ale také cvičit a
odpočívat. Chtěli bychom, aby školní zahrada byla využitelná k výuce mnoha
vyučovacích předmětů, napomáhala žákům k získávání znalostí na základě vlastní
prožité zkušenosti a pozorování. O přestávkách za příznivého počasí bude školní
zahrada zpřístupněna žákům k odpočinku na čerstvém vzduchu a k pohybovým
aktivitám. V odpoledních hodinách zahrada poslouží také žákům zapojeným do
zájmových útvarů. Stane se také místem realizace venkovních aktivit v rámci
projektových dnů organizovaných školou. Nezanedbatelným přínosem bude také
zlepšení estetické hodnoty místa a umožnění přímého kontaktu žáků s přírodou.

Bohatou fotodokumentaci k projektu  naleznete v naší galerii.

O tom, jak se nám projekt podařilo naplnit, si můžete přečíst  zde.


Školní rok 2012/13

Den Země

V pátek 20.4.2012 se v naší škole uskutečnil projektový den – Den
Země. Článek o celém dnu naleznete
zde
.


Recyklohraní

Naše škola se
zapojila do projektu Recyklohraní. Celý článek naleznete
zde
. Certifikát Asekol.
Práce přihlášené do soutěže Recyklohraní – Najdi si svůj červený
kontejner:
Katřina Procházková, 6.A
,
Michal Racek, 7.r.
,
Jana Bačíková, 8.A
,Anna Traxlová, 9.r..

šikovné ruce mají
budoucnost

V letošním roce se žáci 8. a 9.
tříd účastnili projektu, který je financovaný EU – Šikovné ruce mají budoucnost.

Osmáci a deváťáci měli možnost
seznámit se s vybranými učňovskými obory, jednotlivé aktivity v nich měly
vzbudit zájem o různá řemesla, např. kadeřník a kosmetička, kuchař – číšník,
prodavač, květinář, aranžér, pekař, řezník, cukrář, krejčí, švadlena apod.

Naše práce začala prostudováním
výukových tabulí, na kterých se děti dověděly zajímavé informace o jednotlivých
odvětvích, jaké činnosti budou muset při studiu zvládnout, jaké jsou výhody a
nevýhody práce, kde všude mohou po ukončení školy pracovat. To vše bylo doplněno
ilustračními obrázky.

Dvakrát k nám do školy také
zavítali profesní odborníci – nejdříve květináři a aranžérky, později také
řezníci. Představili dětem obor ze svého pohledu, žáci se mohli na cokoliv
zeptat. Na závěr proběhla vždy jednoduchá soutěž, kdy děti dostaly drobné dárky
jako odměnu.

Společně jsme navštívili také
provozovnu pekařství v Třebenicích a viděli jsme, jak se vyrábí pečivo a jaké
podmínky k práci zde zaměstnanci mají. Naši žáci také měli možnost navštívit
továrnu Johnson Controls v Roudnici nad Labem. Prohlédli si prostory, kde se
šijí potahy pro čtyři velké automobilky značek Land Rover, BMW, Mercedes a Ford.
Potahy šijí do 11 modelů těchto značek. Všechny děti byly trochu zaskočeny
těžkými pracovními podmínkami. O každé prohlídce jsme si potom povídali a
sdělovali si svoje dojmy a zážitky.

Na závěr nás čekaly ještě dvě
návštěvy  středních škol. Na konci února jsme zavítali  na Gymnázium, SOŠ a SOU
v Litoměřicích. Žáci se zde mohli nechat ostříhat, upravit si účes, sami si zde
mohli tyto činnosti také vyzkoušet. S velkým úspěchem se u dívek setkalo líčení
očí a kosmetické služby, chlapci si vyzkoušeli několik chemických pokusů
v laboratoři, sami si potom vyrobili šampón.

Na začátku dubna jsme se
vypravili na Střední školu gastronomie, hotelnictví a služeb v Litoměřicích. I
zde čekaly na děti zajímavé úkoly – pečení bochánků, balení dárků a aranžování
ozdobných mašlí, z marcipánu si potom mohly vytvořit kuřátko, růži nebo mrkev.
Všechno dělaly s velkým nadšením a přesností. Samy byly překvapeny, jak hezké
výrobky se jim podařilo vykouzlit.

Vrcholem našeho snažení potom
byla soutěž, která proběhla 18. 4. 2012. Školy si vylosovaly čtyři různé
disciplíny a ty musely za dopoledne splnit. Naši školu reprezentovali tito žáci
– Katka Ihnatolová, Adéla Marešová, Týna Hemerková, Jana Bačíková, Eva Šifaldová,
Tomáš Klupák, Honza Válek a Max Mlenský. Prošli těmito zkouškami – kuchař,
aranžér, řezník a kosmetička. Po celou dobu soutěže se děti dobře bavily,
zejména tehdy, když dostaly za úkol navzájem si nalakovat nehty. Týkalo se to
samozřejmě i kluků, a tak o legraci nebyla nouze. Jako kuchaři jsme připravovali
kanapky (vypadaly velmi lákavě, takže po obodování  je děti s chutí snědly), při
aranžování si všichni vyzdobili tričko podle vlastního návrhu. Na závěr vyplnili
test a pak se už jen netrpělivě čekalo na vyhlášení výsledků. Po velmi dlouhé
době  jsme se konečně dověděli, že naše škola skončila mezi devíti školami na 1.
místě. Radost byla veliká. Mezi nejlepšími soutěžícími v jednotlivých
kategoriích jsme měli také své zástupce – dva nejlepší kuchaře, dva řezníky,
jednoho aranžéra a jednu kosmetičku. Všem našim zástupcům gratulujeme
k výbornému výsledku. Navíc si zaslouží za své vzorné chování i pochvalu za
dobrou reprezentaci školy.

Práce na tomto projektu byla pro
děti velmi zajímavá, dozvídaly se podrobnosti o jednotlivých oborech a hlavně si
mohly samy vyzkoušet různé činnosti.

Fotografie z jednotlivých akcí
si můžete prohlédnout ve fotogalerii (beseda s květináři a řezníky, exkurze
v pekárně v Třebenicích, návštěva dvou středních škol v Litoměřicích a soutěž
Šikovné ruce…).

 Jsme stejní, a
přitom každý jiný, projekt 7.třídy

Tento projekt z oblasti
multikulturní výchovy vznikl hlavně proto, že mezi námi žije stále více lidí
jiných národností. Bydlí tu s námi, mnohé denně potkáváme, jejich děti chodí
s našimi dětmi do škol a školek, a my o nich vlastně nic nevíme.

Žáci během dvou měsíců
zpracovávali tematiku života a kultury nejrozšířenějších menšin na našem území –
Vietnamců, Mongolů, Romů a Ukrajinců. Poznávali jejich literaturu, národní
zvyky, odlišnosti v komunikaci, historii, jiný způsob myšlení, zeměpisnou polohu
a základní geografické údaje, jejich hudbu. Sami si potom měli vytvářet vlastní
názor na tyto národy a mnohdy jim při této práci „došlo“, proč se tak zvláštně
chovají a jednají jinak než my. Současně si ale také opakovali již získané
vědomosti. Všechny práce ale byly vždy spojeny s nějakou novou informací o
těchto lidech.

Většina aktivit se u žáků
setkala s dobrým přijetím. Největší pozornosti se těšila samozřejmě dramatizace
jedné romské pohádky a scénky o komunikaci s Vietnamci. Dětem tyto aktivity
nedělaly vůbec žádné problémy, je vidět, že mají své vlastní zkušenosti
s jednáním s těmito menšinami.

Přestože se některé činnosti
jevily jako pouhá zábava, děti se při ní mnohé naučily – vážit si sebe navzájem,
pomáhat si, tolerovat se, neskákat si do řeči, a samozřejmě si tím rozvíjely
svou slovní zásobu a zbavovaly se ostychu před ostatními.

 


škola pro udržitelný rozvoj

Posláním programu je výchova k udržitelnému rozvoji. Prostředkem k tomu je
vzdělávání v oblasti komunitního plánování a zapojení žáků a veřejnosti do
konkrétních akcí směřujících ke zlepšení životního prostředí a kvality života v
místě.

Program je postaven na myšlence místně zakotveného učení. Žáci spolu s dalšími
partnery z vnějšku školy přemýšlí o tom, co mohou udělat pro udržitelnější
rozvoj své obce nebo čtvrti. Ze zásobníku nápadů, který vytvoří, pak postupně
realizují navržené změny a tím prakticky a konkrétně mění místo, kde žijí a
studují, k lepšímu.

Cílem programu je rozvoj občanské společnosti, podnícení účasti občanů ve věcech
veřejných a vytváření dlouhodobého partnerství školy s rodiči a organizacemi,
které v místě působí.

Zároveň tím škola orientuje výuku na potřeby skutečného života a do výuky
přirozeným způsobem zahrnuje rozvoj kompetencí potřebných pro řešení problémů
současného světa.

Škola pro udržitelný život je společný program Nadace Partnerství a Střediska
ekologické výchovy a etiky Rýchory – SEVER. Generálním partnerem programu je
Toyota Motor Czech spol. s r.o.

 


Projekt Vzduchoplavec Kráčmera

Televizní pořad o Českém středohoří
zde

 


Projekt Osvobozené divadlo

Prezentace žáků k projektu:
Adéla Marešová;
Jan Buřt;
Káťa Ihnatolová;
Saša Buiová;
Anna Traxlová;
Katka Pazourková;
Martina Zimáková;
Veronika Borutová

 

 


Školní rok 2011/12


Projekt karel Čapek

Žáci 9. třídy se jeden měsíc
věnovali tvorbě českého spisovatele Karla Čapka. Seznámili se s jeho životem,
přečetli si několik úryvků z jeho díla, podívali se na filmové ukázky a sami si
vytvářeli svůj názor nejen na některé jeho knížky, ale také na dobu, ve které
žil. Snažili se přemýšlet o tom, na jaká nebezpečí Čapek upozorňoval, o čem
psal. Poznali knihy Bílá nemoc, Válka s Mloky, Kapesní povídky, Anglické listy,
Kniha apokryfů, vzpomněli si na Devatero pohádek a Dášeňku, v hodinách dějepisu
si v souvislosti s osobou T. G. Masaryka přečetli části z knihy Hovory s TGM.
Vypracovali také mapu zemí, které Čapek navštívil, podle indicií museli
jednotlivé země poznat a zakreslit do mapy. Ve výtvarné výchově se pokusili
vytvořit svoji vlastní představu Mloka, v Hv si poslechli kousek z opery L.
Janáčka Věc Makropulos.

Všechny své poznatky
zaznamenávali do sešitů, řešili křížovky, osmisměrky, opravovali popletené názvy
Čapkových knih apod.

Na závěr vypracovali prezentace o Čapkovi.

Karlíková,
Majerová,Petržilek,
Rauchová,
Belzová,
Šeminská,
Novosad,
Biba,
Větrovský,
Veselý,
Kocourek,
Klaban

Fotogalerie z projektu
zde.

 


K.H.Mácha – Týden knihoven

Také letos jsme se zapojili do
celostátní akce  Týden knihoven.Tentokrát jsme ale celý projekt pojali jinak než
v minulých letech.

V  hodinách českého jazyka jsme
se okrajově zmínili o osobnosti K. H. Máchy, kterému je letošní ročník věnován.
Největší část práce byla zařazena do jednoho dne, kdy jsme navštívili Litoměřice
a ukázali si všechna místa, která se k básníkovu životu v tomto městě vážou.

Ráno jsme se rozdělili na dvě
skupiny. Jedna navštívila Máchovu světničku, druhá si ve městě prohlédla místa
pojmenovaná po Máchovi – Máchovo divadlo, Máchovy schody, Máchovu sochu.
Nezapomněli jsme ani na různé stavební památky a žáci si tak mohli vyzkoušet své
znalosti o uměleckých  slozích. Poté se obě skupiny vyměnily. Nakonec jsme se
všichni vydali na Radobýl a vyzkoušeli si tak cestu, kterou Mácha několikrát
absolvoval. Při té příležitosti jsme na místním hřbitově vyhledali hrob a
památník K. H. Máchy. Ten zde sice již pochovaný není, ale přesto návštěva
tohoto místa byla pro děti zajímavá.

Žáci zpracovávali pracovní
listy, fotografovali vše, co mělo nějakou spojitost  s Máchou.  Vše potom
zpracovali v hodinách informatiky. Tak vznikly zajímavé listy o pobytu K. H.
Máchy v Litoměřicích.

Vše jsme po zpracování
vystavili na chodbě školy, aby si všichni mohli prohlédnout práci ostatních.

Podle ohlasu dětí se většině
z nich výlet líbil, i když výstup na Radobýl dal mnohým z nich zabrat.

Karlíková, Majerová,Traxlová, Štosková, Vrúbel, Filousová, Zimáková, Filipová, Větrovský

Fotogalerie z výstavy
zde.


Třídíme ve škole – znak města



Žáci naší školy se v rámci projektu Třídíme
ve škole
 (školní vzdělávací
program organizovaný společností Envicon s.r.o., který si klade za cíl
prohloubit informační povědomí o správném nakládání s odpady, zejména pak o
třídění odpadů v základních a středních školách Libereckého a Ústeckého kraje)
zapojili do pokusu o vytvoření světového rekordu ve vytvoření znaků měst a obcí.
Měla by vzniknout největší galerie znaků měst a obcí vyrobených z odpadových
materiálů. Tvůrci jednotlivých znaků jsou nejčastěji dětské kolektivy ze
základních a uměleckých škol. V jednotlivých krajích ČR budou na konci roku 2010
uspořádány krajské výstavy vyrobených znaků a počátkem roku 2011 se celá kolekce
spojí v jednu galerii. Ta bude vystavena v rámci veletrhu GO a Regiontour 2011,
který se koná 13. – 16. ledna 2011 na výstavišti v Brně.

http://www.znakymestaobci.cz/kraj/ustecky/


Školní rok 2010/11


Den evropy

 Jak
probíhal projektový den, se můžete podívat na
www.denevropy.blogspot.com

 


Předávání vysvědčení v 1.třídě

 Na
zhodnocení
půlroční práce v 1.třídě zachycené na videu se můžete podívat zde.

 


Školní program pro školy
ústeckého kraje – třídíme ve škole

 2.
února 2010 se vybraní žáci naší školy zúčastnili slavnostního vyhlášení školního
programu Třídíme ve škole. Naše škola patřila mezi 12 finalistů soutěže, která
probíhala od září do prosince 2009 a obsahovala množství úkolů, ve kterých žáci
prokazovali zájem a znalosti o třídění odpadů. Jednotlivých úkolů se účastnili
různí žáci z různých tříd, největší úspěch však měla prezentace z exkurze
z třídicí linky ve Štětí. Zpracovaly ji žákyně 8. ročníku Nikola Karlíková,
Nikola Majerová a Olga Klupáková. Ty se také spolu s dalšími čtyřmi spolužáky
vydaly na Krajský úřad do Ústí nad Labem, kde převzaly hodnotné ceny – barevné
multifunkční zařízení Canon, box na CD a balíčky CD a DVD. Ceny dětem předával
Mgr. Arno Fišera, náměstek hetmana Ústeckého kraje, který také ostatním
finalistům představil naši školu. Na krajském úřadě na ně také čekalo překvapení
v podobě pohoštění a kulturního vystoupení zpěváka Davida Deila, po němž
následovala autogramiáda. Všechny děti si odnesly malou odměnu od společnosti
ENVICON, organizátora soutěže.

Na vítěznou prezentaci se můžete podívat

zde
.


Deutsch ist einfach

 Deutsch
ist einfach je název dalšího „eTwinningového“ projektu, do kterého se zapojili
žáci 8. třídy a jejich vrstevníci z polské školy v Zelislawicích. Přestože jsou
všichni v němčině začátečníci, zvládají už napsat jednoduché dopisy o různých
tématech. V prosinci si vyměnili dopisy o sobě a svých zájmech a nezapomněli ani
na vánoční přáníčka. Dozvěděli se taktéž o zvycích a tradicích polských Vánoc. V
lednu děti potěšily psaníčka o rodinách polských kamarádů. Žáci si také navzájem
prezentovali zajímavosti svých regionů.

Projekt bude pokračovat až do konce školního roku a už teď
se všichni těší na další dopisy.

Prezentace ZŠ Třebenice
a
Českého středohoří


SOS PLANETA ZEMĚ

Společnosti skupiny Veolia Voda Česká republika, a.s.,
Dalkia Česká republika, a.s., a Veolia Transport Česká republika, a.s.,
uspořádaly pro žáky 6. až 8. tříd základních škol a odpovídajících ročníků
víceletých gymnázií výchovně vzdělávací soutěž s názvem SOS Planeta Země. Do
této soutěže se na naší škole přihlásili žáci 7. a 8. ročníku. Soutěž
informovala hravou formou o aktuálních ekologických tématech a čerpala ze čtyř
oblastí: vody, energie, dopravy a odpadů. Jejím cílem bylo podpořit
environmentální výuku a zároveň naučit děti aktivně pracovat s internetem a
jinými zdroji informací. Soutěž trvala 4 týdny. Vždy v pondělí se na internetu
objevily úkoly, které musely přihlášené třídy v průběhu týdne splnit. Zejména
sedmákům se v soutěži dařilo – stali se vítězi v Ústeckém kraji. A tak je
v prosinci osobně navštívili zástupci společnosti Veolia, aby jim předali
hodnotné ceny.

Projekt
J.A.Komenský

Celý prosinec se žáci 8. třídy seznamovali v hodinách
českého jazyka s osobností J. A. Komenského. Poznali nejen jeho pohnutý život
plný zklamání a trápení, ale seznámili se i s některými jeho knihami, např.
s Labyrintem světa, Didaktikou a také s učebnicí Orbis pictus. V závěru projektu
se ve výtvarné výchově sami pokusili podobnou učebnici vytvořit. Na základě
četby zjistili, jak vypadalo školství v době Komenského, co se na něm tomuto
učiteli nelíbilo a jak chtěl změnit celý systém vzdělávání dětí. Mnohdy je
překvapilo, co všechno tehdejší děti ve škole musely umět, jakým způsobem se
učily dlouhé latinské texty a jak byly trestány. V hodinách dějepisu poznali,
v jaké době Komenský žil a proč musel opustit Čechy. V zeměpise zase pracovali
s mapou, která zachycovala jeho putování po Evropě, v matematice vypočítali
příklady, které počítaly i děti v 17. století. Dověděli se něco o řemeslech, o
Růžovém paloučku, kde se Češi loučili se svou vlastí, prohlédli si rodokmen
Komenského a sestavili si svůj vlastní. V závěru projektu si připravili na
interaktivní tabuli výklad o Komenském a potom napsali slohovou práci. Zatímco
v úvodu projektu dovedli o Komenském uvést maximálně 8 informací, v závěru už
těch informací bylo přes 30.

     Podle hodnocení dětí je práce na tomto projektu
bavila, dokonce je neodradilo ani několik jednoduchých domácích úkolů, za které
získávali jednotlivé dílky puzzle – obrázku J. A. Komenského. Závěrečná výstavka
prací byla doplněna i předměty, které zapůjčili rodiče některých dětí jako
vzpomínku na svoje školní léta.

EVROPSKÁ
SPOLUPRÁCE ŠKOL „etwinning“

Naše škola se zapojila do mezinárodních projektů v
rámci partnerství škol v Evropě „eTwinning“.  Na
projektu „Das
Bild der Anderen“
se podílí němčináři 8.a 9. ročníků naší
školy a
gymnázia Stefana Banacha v Czestochwe v Polsku.

Žáci 7. a 8. ročníku pracují v rámci předmětu Multikulturní výchova na
projektu „The most beatiful places in my country„. Dopisují si anglicky s
vrstevníky z Rumunska, Polska, Skotska a Turecka.

RECYKLOHRANÍ

Naše škola se
zapojila do projektu Recyklohraní. Celý článek naleznete
zde
.